Celkový počet zobrazení stránky

utorok 28. marca 2017

Navruz - Persian New Year


Ahojte!

Navruz je známy ako Perzský nový rok, ktorý sa už viac ako 3000 rokov oslavuje v západnej Ázii, Strednej Ázii, na Kaukaze a na Balkáne. Je to vlastne mix našich 4 sviatkov: Svätého Mikuláša, Vianoc, Nového roka a Veľkej noci.
Ja som mala možnosť sa toho zúčastniť bez toho, aby som musela ísť do Ázie. Nie žeby som nechcela, ale skrátka v čase zápočtov mi viac vyhovovalo ísť asi 400 metrov od môjho intráku do jedného hotela, kde nám naši nitrianski  erazmáci z Kazachstanu ukázali, čo to teda ten Navruz je. Obliekli si tie svoje rúcha, navarili typické jedlo, zatancovali tradičné tance a aby nebolo málo, aj nám dali zasúťažiť si :) Išlo o to, aby sme klobúk dali na zem pred seba a nasadili si ho na hlavu bez pomoci rúk :D Čiže zohnúť sa najviac ako sa len dá :D Slováci a iní sme s tým mali ovšem problém, Kazaši ovšem nie :D 

Bola to zábava a bola som rada, že som tam bola, aj napriek zápočtu, ktorý ma na druhý deň čakal :D 
Ja si také veci nedokážem nechať ujsť a nikdy neľutujem :)


Majte pekný deň!


Vaša A. ♥

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi everyone!

Navruz! It's known as Persian New Year, which has been celebrated for over 3000 years in Western Asia, Central Asia, the Caucasus, the Black Sea Basin and the Balkans. The celebration of this event you can imagine as a mix of our 4 holidays: Saint Nicolas, Christmas, New Year and Easter.

I had the opportunity to participate it without going to Asia. Like of course I want go there, but in that time was school impostant to me, so It was better for me to walk about 400 meters from my dormitory to one hotel where our Erasmus students from Kazakhstan showed us what Navruz is. They ware their typical own clothes, they cooked their a typical meal, they danced the traditional dances and they prepared for us some competitions  :) It was about putting the hats on the floor in front of us and trying to put  it on our heads without the help of the hands :D Everybody had a problem with this, expect Kazachstan people :D

It was fun and I am happy that I was there, despite the exam which was waiting for the next morning: D  I never regret if I am on party like that one :)

Hugs and kisses !

Your A. ♥












Žiadne komentáre: