Celkový počet zobrazení stránky

utorok 14. februára 2017

Čičmany: Slovakia’s painted village


Ahojte! 

Ako ste už možno zaregistrovali, starám sa aj s ďalšími slovákmi o erazmákov, ktorý prišli študovať sem na SK. Najprv som nevedela, čo ma to vlastne čaká, no nejaký ten mesiac už prešiel, miesto jednej španielky sa starám o dvoch ďalších zahraničných a je to väčšia zábava, než som si dokázala predstaviť ! :)

Zahraniční študenti, najmä španieli, sú podľa mňa omnoho viac zábavnejší a priateľskejší ľudia než slováci. Miesto starostí v hlave si užívajú život pokiaľ môžu a myslím, že keď skončia školu, tak s tým mať problém tiež nebudú mať :)

Okrem rôznych akcií, ktoré pre nich organizujeme, ich niekoľkokrát za semester vezmeme aj na nejaký výlet, či už sú to Tatry, Bojnický zámok, hrad Gýmeš, Slovenský raj či iné.

Tento víkend sme sa s nimi vybrali do Čičman a Kremnice. Veľa slovákov pozná Čičmany ako dedinku s drevenými maľovanými domami, no málokto sa tam bol aj podívať. Môj prípad. To bol. Teraz som vďačná za tento trip a môžem sa s kľudom nazývať pravou slovenkou, ha! :D Teda ešte ten Kriváň by trebalo čeknúť.

O Kremnici sa už deti na základnej škole učia, že je tam známa mincovňa a opäť som na seba hrdá, že som tam vo svojich 23 rokov konečne došla. Síce bola zatvorená, víkend, klasika, but nevermind. Bola som tam. A jedla tam ich trdelníky, ktoré ja môžem veľmi, len tá morská panna so mnou na fotkách ich dehonestovala, že to nie sú pravé skalické, takže nech vás nabudúce ani nenapadne kupovať iné ako skalické ! :D Môžte teda, ale tie skalické okoštujte tiež, ževraj sa to nedá porovnať. A ja jej verím. Už len kvôli tým modrým vlasom.

Na tomto tripe som sa oficiálne prvýkrát stretla s mojou novou češkou, o ktorú sa budem tento semester starať a s mojim novým francúzom. Ja mám také šťastie na mojich erazmáčikoch ! :) Stále mi vyžrebujú dobre, juchúú.

Na druhý deň som mala voľno, tak kto mi ho spestrí viac, ak nie moji drahí španieli, všakže? Dohodli sme sa na spoločnom obede. Traja flamenkovia a ja. Pizza, pizza, pizza bagetka, hranolky, just healthy food. Tu to inak nefunguje. K tomu pridáme cigu a kávu a takto v skratke dokážem opísať ich život :D A u girls ešte čokoláda.

Tak sme išli k nim na intrák, kde mám ja ako neerazmáčka zakázané, ale vďaka zebrovanej bunde Carmenity, ktorú sme si čeindžli, sa mi podarilo prešmyknúť ako invisible myšička. Potom nasledovala kávička s čokoládou, tak speakovanie, smejkanie, pasta s mäsom priamo od rúk nášho španielsko šéfkuchára, Tokajské víno s mojim francúzom, pletenie španielkám francúzske vrkoče, lúčenie sa so super rumunom, pretekanie na koňoch po chodbe, hranie španielskych kariet, prehrávanie, spokojnosť, bookovanie leteniek a lístkov, BBT a spanie.
Ráno vstávanie do školy, noví učitelia, nové predmety, opäť povinnosti..

A tak miesto spania teraz píšem článok, stresujem nad diplomovkou a ďalším semestrom a dúfam v lepšie časy :D

Toľko na dnes, majte sa moji čitatelia! :)
Komu sa to chcelo čítať do konca, toho chválim a za odmenu mi kľudne môže napísať a ja ho zoberiem za erazmákmi a zažije takú párty, o ktorej každý len sníva! :D

Have a nice day ! :)

Vaša buddy A. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


As you maybe know I am buddy for erasmus students who came to study here at SK. It was my the first experience, so I didn´t know what awaits me actually. But now, after the few months, I can see that it's more fun than I thought it will be! I take care for one spanish girl from old semester and I have also new french boy and new czech girl :) Both are perfect ! :) 

Foreign students, especially spanish people, are  more friendly and more open minded than  Slovaks in my opinion. They just enjoy their life :)

Our organization for erasmus students organized for them during the semester some trips, f.e to High Tatras,, Bojnice Castle, Gýmeš Castle, Slovak Paradise and others.

This weekend we went to Čičmany and Kremnica with them. A lot of  Slovaks know how Čičmany looks, but only a few of them were there. My case. It was. Now I am grateful for this trip and I u can call me "pure" slovak girl! :D Ok, I should to go to Kriváň in High Tatras and then u really should call me "pure" slovak girl :D

I was free on the next day, so..Why not to go to lunch with my dear erasmus students? :)  Three flamenco people and me. Pizza, pizza, pizza baguette, french fries, just healthy food. 

After this  we went to their dormitory where I can be only to 22:00. But, u know. Spanish guys are so cute, so one of them changed her jacket with me :) They have really good ideas. Always.
I like days like this. Just coffee with chocolate and speaking, laughing, pasta with meat from my handsome spanish chef, Tokay wine with my french boy, making a ponytail to girls, saying goodbye to super rumanian boy(this is not good), racing on horseback, playing the spanish cards, loosing, but beying happy cause I have him, booking the tickets,, BBT and sleeping :)

So now instead of sleeping I am writing an article and  hope that it will be not so hard with my diploma thesis and  I believe in better times: D

For today it´s everything, bye my readers! :)

Have a nice day! :)

Your buddy A.




Kremnica 






Žiadne komentáre: